tisdag 22 oktober 2013

Livet på ett snöre...eller

Vad menas egentligen uttrycket "livet på ett snöre"? Att man lever livet rakt från ende till ende? Man föds och dör? Att ens liv är en stor risk och att man kan trilla ned, och slå sig? 
Inte vet jag men mitt liv har varit tills nu en stor knut som jag fortfarande försöker att lossa. Eller åtminstone lite lösare förhållning till livet. 
Nu har jag återgått till arbetslivet igen. Inte tack vare Reinfeldt utan TROTS alliansens politik! Är man sjuk/arbetslös måste man vara frisk och stark för att inte gå under. Jag kan bara hoppas att fler lyckas att komma till en situation som känns meningsfull, för dem och för samhället som vi lever i.
Mitt liv just nu är på stor frammarsch på arbetsfronten! Äntligen tillbaka!!! 
Det är skönt att hitta sambandet mellan jobb, arbetskamrater och lön. När man som jag varit i så kallad utanförskap under lång tid, tackar jag morgonen för varje arbetad dag som jag ska gå till. Okey, första fem minuterna i sängen ihop med hundarna och katten tänker jag  -NEJ! 
Men det går snabbt över!
Trött är jag. Det medger jag. Arbetar och tar hand om hundarna är allt jag kan kräva av mig nu.
Politiska uppdrag och en fantastisk utbildning har jag fått sätta på paus. För första gången i mitt liv så fokuserar jag på  en sak i taget och det känns underbart! Att jag gjort för mycket under för mycket press och stress har inte gynnat mig. Aldrig tog jag en reflexion och sa stopp!!!
Varför krånglar vi till det för oss! Håller du med?
Men med ny livserfarenhet och goda vänner som stöd så kommer jag att vara 100% i arbete snart. Så mycket har och kommer att förändras för mig men med den skillnaden att den här gången ska jag njuta av snöret/livet! Även i motgång som ändå alltid kan förändras.
Så lev väl och välj din strid väl, så du inte ramlar ned och slår dig! Och slår du dig, kom tillbaka för vi saknar dig!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar