lördag 9 april 2011

Bloggvärlden

Nu börjar min stora resa in i bloggvärlden. Vad kan göras? Kan jag höras? Så med stor spänning börjar jag min resa här på ABF bloggutbildning i Göteborg denna sköna vårförmiddag!!

Så nu börjar jag med att kommentera borgarnas utförsäkringskrig mot alla oss som har varit, eller är berörda. Jag har själv varit långtidssjukskriven under 4 år och allt för en kronisk sjukdom som eskalerade med rasande fart med operationer tre på tre år. Mitt i min smärta och med 32 viktiga tabletter om dagen så blev jag utförsäkrad för ett och ett halvt år sedan. Detta var inte bara en chock för mig utan också för min läkare, psykiatiker, psykolog, sjukgymnast, stress och smärtteamet...alla utan Försäkringskassans hanläggare tyckte att jag hade arbetsförmåga, fast det fanns inget jag kunde göra mer än i min ´"drogade" värld försökte hålla mig vaken, eller i alla fall, någolunda i max tre timmar om dygnet!!! Min sjukdom och vad som hände ock min väg tillbaka till arbetslivet eller som jag vill kalla det MITT LIV kommer jag att blogga om här och mina tankar, känslor om hur borgarnas politik slår ut och förstör människors förmåga till att leva med någon som helst värdighet!!!


Så vi hörs och tar vara på oss alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar